mandag 22. februar 2010

Mandag.

09.45 Jeg får besøk av lillesøstera. Pappa skal i møte. Møte! roper han og kjører av gårde. Vi står i portrommet, Cornelia og jeg. "Bor du her?" sier hun. "Ja" sier jeg. Hun ser rundt seg. "Men det er jo ingenting her!" Jeg forklarer at jeg ikke bor i et portrom. Jeg bor inne. Vi går inn på kjøkkenet. "Det var litt lite her" sier Cornelia. Nå tror hun at vi bor på kjøkkenet.

10.05 Jeg lager pannekaker. Kanskje for første gang. Eller andre. Jeg googler pannekaker. "Må du bruke oppskrift?" sier Cornelia og himler med øynene.

10.30 Cornelia må på do. "Her var det mange ting" sier hun. "Ja" sier jeg. "Her bor det tre jålete jenter" sier Cornelia.

19.50 Naomi har laget spinatsuppe. Noen ville kanskje kalt det spinatgrøt. Vi kaller det suppe.

20.05 Jeg har laget et alternativt innlegg. Det illustrerer gårsdagen. Jeg har overdrevet litt.

3 kommentarer:

Frk. F sa...

HEi, den var fin. Neste gang vil jeg være med i tegneserien. Jeg har bulka en bil i dag og gått tur med hunden. Bulke bilen var værst.

frk.W sa...

det kan og skal du, men jeg må stirre litt på deg først!

Unknown sa...

Sto opp tidlig for å lese og skrive. Allerede før sju har jeg lest en veldig fin tegneserie og skrevet en bloggkommentar. Føler meg effektiv.