onsdag 24. februar 2010

Onsdag.

15.15 Jeg og Naomi har vært i Tøyengata 13 og henta et bord. Det var tungt. Nå ligger det i bilen til Naomi. Vi skal innvie det nye bordet med grøtfest, som det står på kalenderen. Semulegrynsgrøt. I Tyrkia har de pinjekjerner på grøten. Det høres spennende ut. Det må vi prøve. Jeg er på café. "Skriver du bok" spør en mann. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg kjenner ham ikke. Jeg sier "kanskje". Mannen vil også skrive bok. Han spør om jeg har noen råd. Det har jeg ikke. "Lykke til" sier mannen. "Lykke til" sier jeg.

18.10 Hunden til tanta til Ida heter Super. Den liker å danse. Selv om Naomi kaller den Swixie. Blant annet.



18.45 Super har bæsja på badegulvet. Midt på den gule matta. Det var ikke særlig supert gjort.



19.00 Vi er mette. Vi er stinne av gryn. Semulegryn.

3 kommentarer:

Frk. F sa...

Rettelse: Jeg bar bordet. Ville bare si det. Og Super, hunden, er fortsatt flau.

mn sa...

hva da du? vi, ida. VI bar bordet.

Frk. F sa...

ja, men i den første teksten var du og fettern din nevnt. Så kom jeg på at jeg ikke var fettern din. Så da måtte jeg si noe. Men du har helt rett. Ida og Naomi var innmari flinke til å bære bordet opp den snirklete trappa.